Håndværkets ankenævn
Håndværkets Ankenævn er et privat, godkendt ankenævn, hvis vedtægter er godkendt af erhvervs- og vækstministeren.
Håndværkets Ankenævn behandler klager fra forbrugere.
Nævnets kompetence:
Håndværkets Ankenævn behandler klager over nybygnings-, ombygnings-, tilbygnings- og reparationsarbejde vedrørende vvs-, el-, bygningssmede-, maler-, tapetserings, snedker-, tømrer-, tække-, murer-, kloak-, belægnings-, anlægsgartner-, autopolstrings- og møbelpolstringsarbejde.
Håndværkets Ankenævn behandler endvidere klager over leverancer af vinduer, yderdøre og termoruder.
Indkomne sager og sagsbehandlingstid:
Der indkom 287 nye sager i 2017. Den gennemsnitlige sagsbehandlingstid i 2017 var for sager afsluttet inden ankenævnsbehandling 2 måneder for sager afgjort ved sekretariatsafgørelse og 4 1⁄2 måneder for sagen afgjort ved formandskendelse.
Den gennemsnitlige sagsbehandlingstid for sager, der blev afsluttet med ankenævnsbehandling og kendelse fra ankenævnet var 6 måneder.
Kontakt:
Sekretariatet for Håndværkets Ankenævn kan kontaktes på telefon: 7020 2537 alle hverdage mellem kl. 13 og 15, eller på mail: info@hvanke.dk